Rossignol

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Helgen

Av Bella - 27 maj 2013 00:36

Nu har vi haft en såndär super bra helg igen! I fredags tävla vi, blev en lång kvälll på klubben med bra miljöträning för valparna..
Nöjda tröttna o belåtna tog vi en välförtjänt sovmorgon på lördagen för att sedan packa ihop oss och åka til vallhagen där Maja höll kurs. Wilja o Zion fick ett litet spår var och fick sen sitta uppbundna vid hagen. Vilket är bra "träning" för dom båda. Underbart skönt i solen! Jag avslutade kvällen med några öl på Bresses uteservering med fina vänner!
Idag träffades vi på klubben, Jag m. Wilja och Zion, Maja m. Link, Achilles och Jamie, Sanna m. Pippi och Thija och Mathilda m. Viggo. Vi tränade alla lydnad. Wilja fick prova på moment ur 2:an, känns kul att gå vidare med nya monent!! Zion och Jamie gjorde en liten platsliggning sedan kedja 3 moment. Läggande under gång-inkallning-ställande under gång. Vi tränade även fotposition, linförighet, klossen.
Och den där apporeringen.. Som känns svårast just nu. Jag gillade verkligen våran tränings miljö idag.. Massa hundar o rörelse runt och trots att bästa syrran var på plats så är det bara Jag som gäller när vi tränar! Vi gjorde mkt så när dom var lite mindre att vi tog ut dom samtidigt och lekte med dom för att få störningen från varandra och trots att dom ääälskar varandra så lekte Zion m mig och Jamie m Maja! Samma när vi spårar så är vi oftas med på varandras spår, jag tycker verkligen att ALL störning i träning är bra!! Och att dom får det redan nu som små!!

Ja och denna fantastiska dag avslutades med kvällsmat hos mormor o morfar med mamma o släktingar för att fira morsdag. Kom hem runt 18 och tokslockna på soffan en stund! Det brukar jag ta som att jag haft en lång och bra helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards