Rossignol

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2014

Vad

Av Bella - 16 oktober 2014 20:29

Idag var det halvdag på jobbet, ruskigt skönt att sluta 13.. Eller blev lite övertid så strax efter 14 åkte jag hem! Men skönt det med:)

Vi mötte upp Majson i skogen! Grabbarna fick köra upplet! Inte riktigt full stor ruta men däremot en bred stig lite snett över rutan.. Så för att komma ut på djupet var dom alltså tvunga att ta sig över stigen.. Låter ju ganska lätt men det kan bli klurigt! Zion plocka in 2 föremål under 2 min, en nära o en på djupet i ena hörnet. Sista föremålet (hade bara 3 ute) låg "på andra sidan av stigen" bakom ett träd.. Han jobbade i 7 minuter innan han fick in de! Haha! Det va svårt! Men massa belöning för att han inte gav upp o tillslut fick in de!
Han fick sen vila o vänta o sen körde jag ett till pass! Med 4 föremål ute. Han plocka snabbt in ett o så slutade vi där! Nöjda o glada! "peppar peppar" Zion har noll tugg på föremålen!!! "Peppar peppar" Men fick uppletande tips av Matilda idag så skulle han börja tugga så har jag en plan! Men som sagt "peppar peppar" !!!!!!

Vi körde frispår med Jejjan som hon skötte exemplariskt och Wilja hon fick sin tråkiga koppel promenad!

Vi mötte upp Matilda för en jogging tur! Vi var båda sega o INTE PÅ HUGGET!! Men vi gav oss i väg o Zion o Viggo fick springa lösa! Vet inte men rundan kanske va typ 3 km och efter kanske 1,5 km sträckte jag vaden! Helvete!! Vi tog oss runt den lilla svängen ändå o körde sen lite styrka tills vi kom på att vi inte var så sugna på det heller!! Vi drog till klubben ist och körde lydnad med guldrävarna!!

Zion gick fin fint!!
Jag la ut rutan och locket m godis i ytterkant, när han inte såg! Och han tog det B R A! Jag såg hur han tänkte samma som igår, dra mot höger kon o sen in i mitten men som sagt idag bara tänkte han det! Han sprang och drog sig mot den lite för att sen ändra sig o fortsätta rakt fram o bang där var ju belöningen! Kanon! Jag gjorde om den igen på annan plats men denna gång såg han när jag la ut belöningen o då går han ju som en klocka, men det räknas inte! Haha

Vi gjorde ett kort FF med en haltande matte så vi belönade bara attityd idag! Apporten fick vi för första gången på länge liiiite liiiite tassande på! Jag belönade ändå och gjorde om och gjorde rätt! Kanoners!

Fjärren på planka funkar bra, testade utan först men nej, där är vi inte än!

Ja, nu taggar vi för sök imorgon! Skönt med ledig fredag också!!

Har försökt ett tag nu, att få med grabbarna på samma bild när dom springer runt med deras likadanna kampkuddar men det är omöjligt! Dom är så himla gulliga!!!!!!!!

 
 
Ingen bild

Maja

17 oktober 2014 09:00

så kul att se er utvecklas!! Vad hade Jamie och jag gjort utan er!?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards