Rossignol

Direktlänk till inlägg 5 november 2014

Fullt ös!

Av Bella - 5 november 2014 18:27

Imorse tog vi lite sovmorgon! Älskar att vara ledig, borde vinna på triss!!
Vi mötte upp Monica på fm och la spår till varandra! Blodspår till Wilja och Ila fick ett 1,4km personspår!
I väntan på spåren åkte vi o tog en lång promenad! Vi stötte på en jakt hund som sprang m full skall i skogen o mot oss, den vände när den såg oss o koppel på våra hundar åkte på! Jag är livrädd för alla jägare! Kanske dom tror att Zion är en räv och jag är en älg, så blir vi skjutna båda två! Hahaha! Jag föredrar "jakt pågår" skyltar!!
Nåväl tillbaka till spåren och Wilja fick börja! Kanon fint gick hon iväg! Tar vinklar fint och har bra tempo, ja alltså jag håller mot ganska så mkt då hon har högt tempo men det är som jag sagt tidigare, inget spring och skutt som på personspår! Härlig attityd! När bloduppehållet kom så tappa hon spåret lite men då släppte jag bara linan o hon jobba på och hitta tillbaka! Hon valde att gå tillbaka där hon tappade spåret (ca 30m tillbaka) och jobbade sig fram o hitta på spåret igen! Sen var de hela vägen fram till klöven! Mums! Jag älskar att se henne i viltspåret, eftersom att hon för det mesta går bananas och är lite allan ballan så är det en fröjd att gå bakom i linan när hon spårar vilt! Kul också att se henne lösa uppgifter koncentrerat och noggrant, inte heller hennes starka sida! Ja, vilken pang brud jag har alltså!! Nu ska jag ta tag i det och anmäla till anlagsprov! Men det blir väl i vår!

Vi åkte sen till Sala och tränade lydnad! Zion gick jätte fint, vi körde igenom 2:an och jag tror faktiskt vi är tävlingsklara! Fjärren va fantastisk bra med frambenen helt stilla! Uppsättningarna är mkt bättre utan plankan! Så nu ryker den!

Vi tränade sist (2 st)markeringar! De hade gömmor på klubben, 2 lådor! Zion markerade över förväntan bra!! Första skicket sprang han ut en bit i skogen (lådorna stod i kanten på en gräsplan m skog runt) för att sen vända om och kolla av första lådan, man såg på hela kroppen att han hade figge och Malin stack ut lösrullen genom ett hål i lådan, som han tog o överlämna till mig, gick på påvis o fick kampa som belöning! Andra skicket gick precis lika bra! En glad o supertaggad kille tyckte det där va skitans kul!

Nu har vi landat hemma o vilar upp oss en stund, för kl 20.00 väntas lydnadsträning INOMHUS! Nice!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards