Rossignol

Direktlänk till inlägg 18 november 2014

Sök pusslet

Av Bella - 18 november 2014 09:34

I söndags körde Zion flyings, Matilda o Malin figga och Maja hjälpte mig på stigen! Zion gick jätte fint! Jag fick massa tips på stigen eftersom att jag fortfarande är så jefla tafflig!

Igår blev det markeringsträning på klubben. Helt dolda, Maja låg under kamoflage skynket och Zion markerade så jäkla bra! 4 skick blev de m gottis belöning! Vid ett av skicken så kröp han in under skynket o kolla på Maja, förstod att han inte skulle få nån belöning, så han kröp ut igen, leta rullen som låg på marken, tog den o sprang nått steg mot mig, tappa rullen, stanna och tog upp den, vände o sprang till Maja, kom ganska snabbt på att "de här va ju inte rätt" så vände o sprang till mig o lämna rullen o sen påvis! Kul att se att han tänker till och faktiskt vet vad som är rätt o fel... Övriga markeringar gick fläckfritt och jag kände mig så himla nöjd med dagens pass!! Det är så kul o se när han springer ut i full fart, tvärnitar, viftar på hela kroppen och hittar figg! Jag ser direkt när han får vittring på figgen! Han blir så glad!!

Har ju delat upp många delar i söket och det mesta börjar sitta bra nu.. Raka skick, hitta dolda figgar, markering, ha tjänste täcke på sig (haha) , flying.. Nu ska jag börja lägga in "station 2" i träningen. Och sen ska markeringarna och tomslag in!
Ska bli spännande sen att plocka ihop pusslet vi pysslat med ett tag nu..
Har han samma motivation o attityd då som han har nu, ja då tror jag han kommer bli en grym sökhund!!

I söndags fick Wilja gå ett ganska långt spår som Matilda lagt, det gick såklart bra, nu när hon inte får göra annat än att spåra så har hon faktiskt börjat skärpa till sig även i person spåren.. Hon spårar ju ganska många gånger i veckan nu så det verkar ju ge utdelning! :)

Igår skulle hon fått lite nosework träning men eftersom att det vart inbrott på klubben så blev det en heldag m polisen, där Vi bla. fick se en polishund jobba! Jag var helt lyrisk hela dagen o tyckte de va kul o se precis allt!!! Ska tillägga att det såklart va riktigt tråkigt m inbrott men WOOOOW vilken dag! Hahah


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards