Rossignol

Direktlänk till inlägg 26 november 2014

Vittringen

Av Bella - 26 november 2014 22:22

Veckans moment har börjat tränas, vittringen!


Maja tipsa om olika inlärningsförslag och vi kom fram till att detta upplägg passar nog Zion bäst! Tack Maja för alla tips jag får när det vankas helt nya moment som jag aldrig förr tränat eller ens provat! Wilja är bara tränad 1:ans och 2:ans moment och allt efter de är nytt för mig! Vilket är super kul, speciellt när man kan fråga bästa vänner om tips, Maja i lydnad och Matilda i bruks lydnaden! Är glad att jag har er!



Vi kör nu vittringen genom att Maja har en låda med pinnar i hennes bil och jag har en låda pinnar i min bil. Första passet, gömde jag min pinne i gräset som Zion fick leta upp, jag var lite orolig att han skulle ligg-markera pinnen från spåret, men nejdå han leta upp och kom fint in med pinnen. Bra! Vi la sen ut Majas pinnar i en hög och gömde min pinne en bit ifrån för att sedan gömma min pinne lite närmre M högen.

Han kollar av högen men fortsätter leta rätt pinne!


Pass två; Började passet precis som jag började pass 1, sen spred vi ut Majas pinnar o la min pinne lite närmre, då sprang han ut och bara tog en pinne från Majas pinnar, jag tog emot pinnen och gick bara o la tillbaka den, ingen big deal (maja plockade direkt bort den pinnen efter att jag lagt dit den, men ville att Zion skulle se att de va fel) skickade om och han "smakar" på en pinne från M, men bestämmer sig för att leta efter rätt pinne ist. Sista vändan tänker han smaka på fel pinne men gör det inte o letar rätt på rätt pinne ist! Snyggt!


 

Pass 3; började några vändor som pass 2, med pinnen ganska nära men gömd från M pinnar. 
Sen la jag pinne nära M pinnar, lite halvgömd, då kändes det som att han bara sprang ut och tog den. Så då la vi ut M pinnar på 2 sidor med min pinne i mitten, då användes han nosen och gjordet det grymt bra!



 

Pass 4 blir imorogn! Mitt mål tills på Söndag som jag ska rredovisa för Sanna, va först att ha min gömda pinne nära M pinnar, det är svårt att sätta mål på helt nya moment som man inte riktigt vet hur det ska funka... ändrar mitt mål till att skicka Zion på längre avstånd från pinnarna, nu står jag på typ 3-4m. Så på Söndag ska jag skicka från 10m med gömd pinne nära M pinnarna!


Jag döper de ovittrade pinnarna till Majas pinnar (M pinnar) haha !!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards