Rossignol

Direktlänk till inlägg 6 december 2014

Utvärdering 2014

Av Bella - 6 december 2014 23:26

Mina mål med Zion 2014 var 1:a pris i LK1 , bli uppflyttade i brukset och i agilityn var mitt mål att våga tävla!


Vi uppnådde alla mål! 


Lydnadsklass 1 hade vi en del trubbel med, han var alldeles för omogen när jag tog ut han på tävlingplanen första gången när han var 11 månader gammal! Vi hade bla en nolla i linförigheten och ställandet, andra tävlingen lite äldre o mkt bättre attityd o fokus men en 5:a på linföriheten oh fortfarande svårt med ställandet, nolla. 3:e gången gilt med en 8 på linförigheten och en 9,5 på ställandet så lyckades vi kamma hem ett 1:a pris på 165.5 p. Då en nolla på läggandet istället men med 5 st 10 poäng!


Brukset (Zion var då 1 år och 4mån o hade mognat till sig lite), klarade vi på första försöket med 269,25p ( nolla på läggandet) och 2:a på pallen, trots att mitt mål bara var att bli uppflyttade så tyckte jag det var liiiiite tråkigt  att 1:an endast hade 0.75p mer än oss! hihi Men annars v jag så nööööjd över lille röd, som klara en lång och varm dag! Det var april och vår solen stekte på oss!


Agilityn, var ju ett jätte lågt mål att bara tävla. Men Zion var ju helt bananas i början av våran agility karriär och jag med för den delen, haha! Men Midsommar kom debuten och efter det rulla tävlingarna på DOCK inte ett endat nollat lopp! Som bäst har vi fått 5-fel, men oftast blir vi diskade, haha! Men han är sjukt härlig på agility plan och när allt stämmer så är han fan en riktig klippa!


Han har även genomfört ett fint MH och fått fint resultat på röntgen!


Jag är nöjd med vårat första tävlingsår och ser fram emot nästa år då vi ska debutera i lägre söket! Min lilla prinsessa börjar sakta men säkert bli KUNG!


Men jag sätter inga nya mål för 2015! De får bli vad det blir! Vad han är redo för och vad jag känner för! Men det kommer bli ett awsome år! Det känner jag på mig!



ÅHHHHH LILLE RÖD VAD JAG ÄLSKAR DIG!!!


Däremot har jag ett mål med WillieWonkan och det är att göra anlagsprovet för viltspår, det har jag lovat henne i över 1 år nu! Så i vår ska det bli av! Om inte, får Maja slå mig i ansiktet med valfritt föremål!


ÅHHHHH VAD JAG ÄLSKAR STORA SVARTEN OCKSÅ!!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards