Rossignol

Direktlänk till inlägg 11 december 2014

Löpband

Av Bella - 11 december 2014 10:12

I måndags fick Zion valla igen men denna gång med mig! Fick kvitto på hur envis han är! Jag tror jag säger rätt nu om jag säger att Zions starka sida är att driva djuren och det han har svårt för att fösa djuren...
Vi fick därför träna in ett ligg komando i drivningen...

Fick även driva utan att lägga Zion för att få känna på skillnaden.. Kan säga att ett ligg kommado vore på sin plats att få till , hihi!

Men han är snäll bland fåren, så det är bra, tycker jag! Eftersom att man tränar med levande djur!

Nåväl få se när vi får till ett pass igen!

Igår körde vi vittringen i inomhushallen. Eftersom att vi har haft noll fel i vittringen hittils så tyckte Maja att vi måste utmana! Så vi körde vittringen elit-style! Maja la alltså ut sina pinnar med händerna och min pinne med pincett.. Klockrent! Vi körde då hela vittringen tävlingslik med komendering, jag vände på mig och Zion fick lämna över pinnen o fotposition! Han jobbar jätte fint o så fort han känner min pinne så tar han den och kommer in med, aldrig nån tvekan! Så jäkla nöjd med de här momentet alltså!!

Sen bar det av till Bålsta för sim träning! Wilja fick gå på löpbandet och hon är ju så jäkla miljösvag och saker o ting är ju läskigt alltså.. Så jag fick jobba mig svettig innan hon kom igång ordentligt på bandet och då traska hon på fint o vi kunde höja hastigheten o köra på ett tag. 2 svängar med en liten paus! Nästa gång ska hon få simma! Zion simma på bra i ca 15 min! Vi börjar lite lugnar nu för att sen dra på dom i både tid o motstånd!

Nu saknar vi bara söket som inte blivit av på länge!!! Hoppas få till nått pass i helgen! Då ska jag köra flyings, har fått tips av en kille som heter Thomas, som verkar vara en av väldigt väldigt få som har flyings som system på tävling, vilket jag också vill ha! Vore coolt att få till!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards