Rossignol

Direktlänk till inlägg 28 december 2014

Jullov

Av Bella - 28 december 2014 21:36

Det blir mkt sök nu när alla har jullov! Alla utom jag, men jag hinner med en heldel ändå mellan jobb!

På juldagen blev det flyings träning på äng, 100m djupa på vardera sida! Blev nog en 14-16 skick.. Systrarna Fredriksson figga!



I lördags hade Sanna ordnat en Sugarwinds träff!! Det blev julklapps upplet på klubben innan vi åkte vidare till skogs! Det är himla jäkla bra att ha Maja som stig hållare, då kan jag fokusera på Zion och samtidigt vet jag att figgarna är perfekt placerade för raka skick! Jag tränar också mig själv hela tiden att bli bättre på stigen! Zion gick nog ca 14 skick (måste få till en längre ruta då det ofta blir mellan 12-16 skick, måste variera mellan 12-20 skick!!) på blandade öppna och halvdolda figg! Han gick fint som smör!

Som uppvärmning körde jag,förutom promenad, springa mot leksak m handtarget innan "varsågod" till leksaken! Trots att jag inte tränat det nå mkt alls så har Zion fin kontakt m mig innan han flyger ut på andra sidan, vi har ögonkontakt o han kollar på mig tills jag vänder mig om mot motsatt sida eller ber honom stanna!
Mycket nöjd med det passet!
När alla 8 hundar hade kört så grilla vi korv och prata igenom träningen! Mycket mysigt och väldigt bitigt i kinderna! Men hur härligt är det inte att komma in i värmen efter en sån dag?!! ÄLSKART

Idag blev det inomhussök i Dunderbo! Inte bara renarama lyxen att vi har tillgång till stora grishuset, det finns dessutom ett varmt fika rum och EL! Då kan vi ha kupevärmaren på i bilen och hundarna får ligga i en varm bil o vänta på deras tur! Både Wilja och Zion körde och gjorde det bra med direkt belöning.. Eller ja, Wilja körde nånslags allanballan skallmarkering! Haha! Jag älskar när Wonkan går bananas i Dunderbo! I ett utehus satt figgen i en traktor med en skopa full av hö och skit och hon letar figg med svansen som en glad propeller medans hon med jämna mellanrum belöna sig själv med lite bajs från traktorskopan! MUMS!

Imorgon ska vi träna markeringar på klubben! Och även lite lydnad med Maja och Matilda!
På Tisdag slutar jag 13.00 o då ska vi valla av "korridorer" och bygga riktiga legor så ska vi köra ett par skick på riktigt dolda figg! Ska bli skoj! #övertaggad!

Det har blivit en del promenader m nära och kära dessa dagar då vädret också vart tipptopp!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 20 december 2016 15:26

Jaha då är året snart slut! Vi hade ett mål under 2016 och det var att ta en fucking jävla pinne i agilityn. Vilket vi gjorde! :) Vi har haft jävla otur och oflyt i brukset. Vi har 2godkända resultat i lägre sök och ett i lägre spår. Vi borde var...

Av Bella - 24 september 2016 19:12

Idag mötte vi upp Paula o Jaxen runt lunch. Vi la varsitt spår till varandra och medans de fick ligga körde vi upplet. Zion har bestämt sig för att han bar kan gå Max 30m ut på djupet o sen.. Vi måste komma över den gränsen och tränar därför nu bara ...

Av Bella - 4 juli 2016 12:21

Igår åkte Maja o Jag till Järfälla för Rallytävling med Wilja o Link och exteriörbeskrivning för Zion. Wilja var först ut och gjorde en jättefin runda! 97/100p fick vi! 1p neddrag för att jag utförde ett moment (snurr) för långt ifrån en skylt oc...

Av Bella - 2 juli 2016 10:13

Vi har vart igång lite med tävlandet nu med blandade resultat. Godkända i lägre spår och sök. Nya tag i höst är planen. Vi va till Köping o tävla LK3 med ett första pris och uppflyttade till Elitklass. Planen där är att börja träna nya elitmoment...

Av Bella - 26 maj 2016 21:31


I helgen som var tävlade vi lägrespår. Jag hade önskat att vi hade kamera med i skogen då jag va helt galen i skogen! Zion kom igång fint, 10-10 spårupptag. Spåra fint fram till 1:a pinnen.. Sen drog han iväg fint över en väg o sen hade vi ett tapp d...

Ovido - Quiz & Flashcards